Nie zadowalają Cię pozycje Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwań? Chciałbyś je poprawić, jednak nie wiesz, w czym tkwi problem? Podpowiadamy, co zrobić w takiej sytuacji i jaką rolę odgrywa audyt SEO.
Audyt SEO, czyli sprawdź w czym problem
Jeśli strona nie zajmuje odpowiednio wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, najczęściej oznacza to, że nie wdrożono właściwych działań SEO. Może to oznaczać, że agencja SEO nie wykonała swojego zadania prawidłowo lub też, że strona w ogóle nie była pozycjonowania. Tak czy inaczej w sytuacji tego typu niezbędny jest audyt SEO. Pomoże on odpowiedzieć na dwa najważniejsze pytania - dlaczego strona jest nisko w wynikach wyszukiwań i jak to zmienić. Audyt SEO dostarcza informacji o błędach i niedoskonałościach, przez które strona nie odnosi sukcesu w obszarze SEO. Natomiast na podstawie tych odpowiedzi profesjonalista jest w stanie opracować strategię działań, które zmienią sytuację.
Na czym polega audyt SEO?
Wiemy już, że w celu poprawy pozycji witryny w wynikach wyszukiwań należy wykonać audyt SEO. Jednak jak to zrobić? Na czym on polega? Audyt SEO zasadniczo składa się z kilku części. Nie zawsze trzeba się zajmować wszystkimi, jednak jest to wskazane. Im bardziej szczegółowo przeprowadzony audyt SEO, tym cenniejsze odpowiedzi, których on dostarcza. Najlepiej zacząć od sprawdzenia strony pod kątem technicznym. Chodzi tutaj między innymi o analizę kodu strony oraz szybkość działania. Jeśli na stronie występują błędy techniczne, będzie to negatywnie wpływało na pozycjonowanie strony. Poza tym warto również sprawdzić, jak wyglądają adresy www poszczególnych podstron. Nie powinny być one zbyt długie ani skomplikowane. Najlepiej, aby zawierały frazy odnoszące się do treści zawartej na danej stronie. Należy także sprawdzić kompresję plików. Jeśli pliki są duże, mogą one utrudniać wczytanie strony, co zostanie negatywnie ocenione przez wyszukiwarkę.
Kolejna sprawa to sprawdzenie widoczności strony w internecie. Chodzi o to, aby sprawdzić, jakie pozycje w wynikach wyszukiwań strona zajmuje po wpisaniu ty najważniejszych dla naszego biznesu. Pomoże to w identyfikacji słów, które wymagają poprawy w zakresie pozycjonowania. Dlatego też następnym, naturalnym krokiem jest sprawdzenie treści na stronie. Czy zawiera ona ważne frazy? Jakie jest ich nasycenie? To kluczowe pytania, na które odpowiedzi są szczególnie istotne.
Wezwij profesjonalistów
Zależy Ci na tym, aby pozycjonowanie przynosiło zadowalające efekty? Zatem wezwij profesjonalistów, którzy zajmą się tym fachowo. Już na etapie przeprowadzania audytu SEO warto korzystać z usług specjalistycznej agencji. Audyt SEO w wykonaniu specjalisty to kompleksowe działanie, dzięki któremu udaje się trafnie określić istniejące błędy. Doświadczenie pozycjonerów SEO pozwala im prawidłowo wytypować najważniejsze działania w zakresie pozycjonowania. Tworzą oni kompletną strategię działania, a następnie wprowadzają ją w życie. Współpraca z profesjonalistami to w tym przypadku gwarancja wysokich pozycji w wynikach wyszukiwań.