Konkursy – jak wygląda ich organizacja?

Konkursy – jak wygląda ich organizacja?

Konkursy są narzędziami najchętniej stosowanymi przez marketerów. To bardzo proste rozwiązanie, ponieważ nie potrzebuje specjalistycznych wniosków, pozwoleń, opłat czy potwierdzeń bankowych. To najszybszy sposób marketingowy i co ważne najmniej drogocenny, jednak jest kilka aspektów, które warto wziąć pod uwagę, by nie narazić się na kary finansowe. O czym zatem należy wiedzieć, organizując konkurs na Facebooku?

Konkurs na Facebooku

Organizacja konkursu na Facebooku stanowi doskonałą okazję do budowania świadomości marki oraz pobudzenia aktywności użytkowników portalu. Wiele osób niestety zapomina o podstawowych zasadach panujących na nim w czasie organizacji konkursu. Warto wiedzieć, co należy uwzględnić, by przeprowadzić konkurs zgodnie z prawem, by nie narazić się na negatywne konsekwencje ze strony administratorów serwisu.

To, co wyróżnia konkursy to z pewnością motywacja do działania oraz szansa na zwiększenie zasięgu własnej firmy. To doskonały sposób na zbudowanie prawidłowej relacji z klientami oraz wzajemnej zaufania. Prawidłowe przeprowadzenie konkursu może przynieść wiele różnych pozytywnych rezultatów, które mogą przynieść korzyści na długi okres, nawet już po zakończeniu konkursu. Zwykle konkursy na Facebooku wymagają dodania własnego zdjęcia, komentarza czy udostępnienia jakiegoś postu. Tak naprawdę dowolność w kwestii formatu konkursu jest dowolna, wszystko jest uzależnione od pomysłu organizatora.

Konkursy – jak wygląda ich organizacja?

Cel konkursu

Pierwszą kwestią, od której należy rozpocząć organizowanie konkursu jest określenie celu. Trzeba być świadomym tego po, co się decydujemy na jego organizację i co ma nam przynieść. Najczęściej celem jest zwiększenie zasięgu oddziaływania marki, ale to nie znaczy, że nie można sobie obrać innego. Może być związany z poprawą wyników sprzedażowych czy ustaleniem preferencji klientów. Cel pozwala na określenie grupy docelowej, a kolejne kwestie związane będą z przebiegiem konkursu oraz zaprezentowaniem jego całego formatu.

Zasady

Każdy konkurs wymaga ustalenia określonych zasad. Do najważniejszych należy oczywiście nagroda. Kolejne aspekty powinny określać warunki uczestnictwa oraz czas trwania konkursu. Każdy z pewnością miał do czynienia z udostępnieniem postu konkursowego. Warto pamiętać o tym, że serwis jasno zabrania stosowania tego typu praktyk, co pokazuje jak mała jest świadomość jego użytkowników. Facebook nie pozwala na udostępnianie postów ani na tagowanie profili, konkurs nie może wymuszać jakiejkolwiek aktywności na stronie. Nie stosowanie się do regulaminu może wiązać z blokadą nałożoną przez administrację serwisu.

Kwestia wyławiania zwycięzców na Facebooku

Trzeba mieć świadomość, że Facebook nie wyraża zgody na to, by wyłanianie zwycięzców odbywało się przez losowanie. Forma ta sprawi, że konkurs będzie podlegał ustawie o grach hazardowych, co wiąże się z koniecznością uzyskania zgody na zorganizowanie tego typu konkursu w Izbie Administracji Skarbowej. Jeśli konkurs jest organizowany bez tej zgody ma się do czynienia z przestępstwem skarbowym, za który kara wynosi nawet do kilku milionów złotych.

 

Podobne artykuły