Wiele osób zastanawia się czym właściwe zajmuje się copywriter oraz na czym polega ta praca. Najprościej mówiąc to osoba, która zajmuje się pisaniem tekstów czy innych treści reklamowych np. te wykorzystywane w SEO, opisów towarów, scenariuszy czy ogłoszeń.
Na czym polega praca copywritera?
Osoba na takim stanowisku może pracować jako freelancer (zdalnie) lub być zatrudniona w firmie, w której występuje potrzeba stworzenia takiego stanowiska. Może to być agencja reklamowa, wydawnictwo, redakcja lub inna firma. Występuje także odmiana copywritera, a mianowicie copywriter SEO, który tworzy teksty do sieci, po to, by osiągnąć jak najwyższą pozycję w wyszukiwarkach. Materiały wówczas są opracowywane na konkretnych słowach kluczowych, które wpisywane są w wyszukiwarkach. Do jego obowiązków może należeć pisanie treści reklam prasowych, telewizyjnych lub radiowych, planowanie wyglądu ulotek, okładek czy stron internetowych, tworzenie tekstów na witryny internetowe, opisywanie towarów, tworzenie zapleczowych tekstów SEO, optymalizacja witryn internetowych pod kątem SEO, marketing szeptany, tworzenie propozycji handlowych, administracja bloga firmowego, tworzenie tekstów na podstawie briefów, content marketing, prowadzenie fanpage’y, tworzenie treści do mailingów, tworzenie artykułów sponsorowanych oraz przygotowywanie materiałów prasowych lub komunikatów PR-owych.
Jak zostać copywriterem?
Trudno powiedzieć, że każdy może nim zostać. Musi to być osoba, która dobrze pisze. Za tym kryje się nie tylko znajomość zasad ortografii i interpunkcji, ale także świadomość potrzeb konsumentów. Każdy chcący zacząć swą przygodę z tą branżą winien zaznajomić się z zasadami SEO i analityki internetowej. Niezbędna jest również znajomość programów graficznych i montażów video. Konieczne jest płynne poruszanie się w świecie social media i śledzenie najnowszych trendów. Do tej pracy nie trzeba mieć specjalnych studiów, warto skorzystać z internetowych kursów, które nieco przybliżą tą tematykę, by móc biegle się w niej odnajdywać.