Z uwagi na rosnącą popularność sklepów internetowych, warto rozważyć koszt, z jakim wiąże się rozpoczęcie prowadzenia działalności w sieci. Aby móc choć orientacyjne określić cennik takiego działania niezbędne są ustalenia w kwestii oczekiwań Klienta oraz możliwości jakie może zagwarantować dana platforma. Jeżeli cena jest z góry określana, bez poznania szczegółów – warto mieć oczy szeroko otwarte, gdyż firma prawdopodobnie nie ma stosownej wiedzy i doświadczenia w projektowaniu sklepu internetowego.
Od czego uzależniony jest koszt projektu sklepu internetowego?
Projekt sklepu internetowego może generować różne koszty, które uzależnione są od wielu czynników, to, z jakiej opcji będzie chciał skorzystać Klient – ma decydujący wpływ na ostateczną cenę. Czynnikiem, od którego uzależnia się stawkę jest przede wszystkim szata graficzna, gotowy szablon jest tańszą opcją, jednak ma jedną podstawową wadę, może z niego skorzystać wielu użytkowników. Dla swojej firmy warto zainwestować w nowy projekt sklepu internetowego, który zostanie stworzony zgodnie z wizją zamawiającego – od początku do końca, będzie wyznacznikiem oryginalności. Ponadto, sklepy, których wygląd opiera się na gotowym szablonie działa znacznie wolniej, co przy dużym ruchu na stronie generuje zbędne problemy, jest to mało funkcjonalne rozwiązanie. Projekt sklepu internetowego oczywiście powinien opierać się na wymaganiach i wizji Klienta, jednak po to korzystamy z usług specjalistów, by określili oni wprost – czy są to właściwe wymagania? Czy może warto wdrożyć inne, bardziej efektywne pomysły? O właściwe wdrożenie e-sklepu powinna zatroszczyć się grupa osób w postaciach: grafik, analityk w sprawach biznesowo-systemowych, projektant UX. Współpraca tych osób może przynieść wymierne korzyści i zbudować zaufanie Klienta do całej firmy oraz sprawić, że projekt sklepu internetowego zrobi wrażenie na jego przyszłych klientach.
Znaczenie tworzenia projektu sklepu internetowego doświadczonym ludziom
Aby projekt sklepu internetowego był idealny, należy korzystać wyłącznie z usług firm o ugruntowanej pozycji na rynku e-commerce, wymiernikiem powinny być opinie innych Klientów, którzy są zadowoleni z realizacji. Istotne jest także doświadczenie, dzięki któremu projekt sklepu internetowego przyciągnie wielu Klientów, którzy nie tylko będą wracali na zakupy, ale zarekomendują również bliskim usługi firmy, z pomocy której korzystali. Generalnie, im więcej fachowców znajduje się w zespole, tym większe pole działanie w tworzeniu sklepu internetowego, wówczas wszystkie zadania są proporcjonalnie podzielone, a efekty są podziwiane przez Zleceniodawcę. W każdej profesjonalnej agencji zajmującej się tworzeniem sklepów internetowych, powinien funkcjonować tester, którego zadaniem jest sprawdzenie wszelkich wdrażanych funkcji, oczywiście do tego celu stosuje odpowiednie narzędzia wskazujące na ewentualne elementy wymagające poprawy. W niektórych firmach nie ma konkretnej osoby odpowiedzialnej za testowanie funkcjonalności, co może powodować nieprawidłowości, gdy niedociągnięcie wyjdzie na jaw podczas składania pierwszych zamówień przez Klientów.