Podejmowanie dobrych decyzji biznesowych i marketingowych wymaga posiadania stosownej wiedzy. Aby mieć pewność, że wszystko przebiega prawidłowo, konieczne jest sięganie po sprawdzone narzędzia analityczne. Wysoki poziom optymalizacji jest jak najbardziej potrzebny i może zweryfikować z dużą dokładnością odbiorców publikowanych treści.
Pojęcie analityki internetowej
Analityka internetowa powinna być nieodłącznym elementem zarządzania stronami internetowymi. Efektywniejsze docieranie do odbiorców, być może przyszłych klientów przebiega wówczas znacznie sprawniej. Dotyczy to branży e-commerce, ale nie tylko, ponieważ osoby prowadzące blogi oraz portale i serwisy informacyjne mogą dzięki temu dużo zyskać. Analityka internetowa zakłada współdziałanie kilku narzędzi – danych, procesów, wiedzy. Najważniejsza zazwyczaj jest konwersja, która przekłada się na realne zyski. Bierze się pod uwagę grupę wiekową odbiorców, miejsca ich zamieszkania oraz pory, w których odwiedzają dane miejsce w sieci.
Jakie korzyści wynikają z analizy internetowej?
Aby mówić o wymiernych korzyściach analityki internetowej, należy ją regularnie i w sposób ciągły przeprowadzać. Jedna rekomendacja nie sprawi, że wszystko zostanie od ręki załatwione i zakończone. Najczęściej wykorzystuje się narzędzie o nazwie Google Analytics, Google Search Console oraz Hotjar. Korzyści z wykorzystywanie analityki internetowej jest naprawdę całe mnóstwo, główną jest oczywiście poprawa współczynnika konwersji. Może nią być na przykład zakup produktu, usługi lub pozostawienie komentarza, udostępnienie. Wszystkie podejmowane działania mają taki właśnie cel. Wdrażane narzędzia dają możliwość śledzenia zachowania poszczególnych użytkowników. Analityka daje również informacje na temat tego, w jaki sposób dana osoba w ogóle trafiła na konkretną stronę www. Obserwowanie ruchu na stronie ma również ogromne znaczenie, kontrola jego źródła może wiele powiedzieć o kierunku, w którym się to rozwinie. Odpowiednio przeprowadzona analityka internetowa odpowie ponadto na pytanie, na jakim etapie marketingowym dane przedsiębiorstwo się znajduje.