Chociaż nie każdy z nas zdaje sobie z tego sprawę, sztuczna inteligencja ingeruje już prawie w każdą dziedzinę naszego życia. Technologia oparta na AI wykorzystywana jest w przeglądarkach internetowych, platformach streamingowych, mediach społecznościowych czy sklepach online. Jakie możliwości daje marketerom?
AI w służbie marketingowi
AI przetwarza o wiele więcej danych niż człowiek. Wykorzystywanie zautomatyzowanych algorytmów jest więc w stanie znacząco poprawić trafność strategii marketingowych i programów lojalnościowych. Jak wiadomo, dobre poznanie klienta to podstawa działań marketingowych każdej marki. Jedną z korzyści, jakie rozwiązania AI przynoszą w tej dziedzinie, jest możliwość procesowania i analizowania danych dotyczących zachowania i wyborów konsumentów w celu lepszego poznania ich preferencji, a co za tym idzie, dostarczania ofert dokładnie takich, jakich potrzebują. Dlatego też coraz częściej analiza programów lojalnościowych odbywa się z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
Personalizacja informacji może zostać wykorzystana w rekomendacjach produktów na stronach internetowych, w aplikacjach, sms-ach czy newsletterach. Rozwiązania wprowadzane przez narzędzia takie jak Sparta Loyalty Platform firmy Spartavity, potrafią adaptować się do preferencji, profilu behawioralnego i zakupowego klientów. Mówiąc inaczej - AI wykrywa nietypowe zachowania klientów, ich przyzwyczajenia i zmiany preferencji konsumenckich.
AI w praktyce
Jak wygląda analiza zachowań klienta w praktyce i jakie ma znaczenie marketingowe? Największą zaletą AI jest możliwość pełnej mechanizacji procesów, takich jak komunikacja czy aktywizacja klienta. Na podstawie zebranych wcześniej danych o użytkowniku, sztuczna inteligencja jest np. w stanie wykryć optymalne godziny przesyłania maili czy wiadomości sms i wysyłać je w czasie, gdy prawdopodobieństwo odczytania ich przez użytkownika jest największe. Kolejnym przykładem skutecznego działania sztucznej inteligencji jest niezwykle trafne dopasowywanie spersonalizowanych rekomendacji i ofert reklamowych. AI nie tylko sugeruje produkty, które zainteresowały użytkownika, ale pokazuje również to, co wybierają inni. Klient od razu może zobaczyć rekomendacje produktów potrzebnych do skompletowania całej stylizacji czy dodatków do zakupionego urządzenia.
Mimo wielu mitów powstałych wokół sztucznej inteligencji, nie należy jej się obawiać ani się przed nią bronić. Dalszy rozwój takich rozwiązań nie tylko znacznie zwiększy produktywność biznesów, ale też pozwoli ludziom na zajmowanie się bardziej kreatywnymi obszarami marketingu, bez których AI nie miałoby prawa bytu. Rzecz w tym, iż AI nie tylko czyni wiele procesów bardziej efektywnymi, ale również pozwala ludziom zaoszczędzić mnóstwo czasu. Tym samym rozwój sztucznej inteligencji wydaje się absolutnie nieunikniony. Pozostaje tylko obserwować, w którą stronę będzie podążał. Jednego można być pewnym. Nadal będą się pojawiać nowe rozwiązania, dzięki którym działania marketingowe będą się stawać coraz skuteczniejsze.
elektroniczny obieg dokumentów
- Programy punktowe - proste i skuteczne