Na punkcie TikToka zwariował cały świat, mnóstwo zamieszczanych filmików od razu zdobywa setki, tysiące wyświetleń. Aplikacja cieszy się ogromną popularnością, powstała w połączeniu z Musia.ly powstałą w 2014 roku. Początkowo miała być aplikacją o walorach edukacyjnych, ale założenie uległo w międzyczasie zmianie.
Początki TikToka
Wspomniana aplikacja Musia.ly umożliwiała swoim użytkownikom tworzenie krótkich, maksymalnie jednominutowych filmików. Ponadto decydowano o wyborze ścieżek dźwiękowych, przyspieszać lub spowalniać tempo. Ciekawą opcją były również filtry, które podnosiły jakość wszystkich nagrań. TikTok powstał natomiast w 2016 roku, a rok później przejął Musia.ly za ogromną kwotę, bo aż miliard dolarów. Obie aplikacje zostały ze sobą połączone w 2018 roku, co było strzałem w dziesiątkę. Na TikToku pojawiają się głównie młodzi ludzie, ale dostęp ma każdy, kto ukończył 13. rok życia. Modne stały się różnego rodzaju wyzwania, do których społeczność często dołącza. W ten sposób młode pokolenie komunikuje się ze sobą, udostępniając mnóstwo swoich nagrań.
Rosnąca popularność aplikacji
Według danych pochodzących z przeprowadzonych badań już w 2018 roku liczba aktywnych użytkowników wynosiła 500 milionów. Oczywistym jest, że obecnie są to zupełnie inne dane, co stawia TikToka na wysokim miejscu wśród pozostałych portali. Użytkowników nazywa się TikTokerami, walczą oni o największą popularność. Publikuje się filmy o dosłownie każdej tematyce, które stają się rodzajem inspiracji dla społeczeństwa. Pojawiają się tutoriale makijażowe, kulinarne, modowe i wiele innych. Większość z udostępnianych materiałów ma wesoły wydźwięk, co sprzyja oderwaniu się rzeczywistości i problemów dnia codziennego. TikTok jest miejscem w sieci idealnym dla młodych ludzi, gdzie poczucie humoru jest główną zaletą. W aplikacji chętnie promują się znane marki, zastosowanie chwytliwych hasztagów działa. Zyskiwanie nowych odbiorców i docelowo klientów może być efektem końcowym, z czego ucieszy się każda firma.