Social media - jakich narzędzi używać do ich analizy?

Social media - jakich narzędzi używać do ich analizy?

Obecność w social mediach dotyczy w dzisiejszych czasach wszystkich firm, które chcą zdobyć popularność i nowych odbiorców. Zwiększenie świadomości marki jest przecież bardzo ważne dla każdego przedsiębiorcy. Warto zapoznać się z narzędziami, które pozwalają na analizowanie plusów i minusów poszczególnych rozwiązań w mediach społecznościowych.

Social media - jakich narzędzi używać do ich analizy?

Najlepsze narzędzia social media

Pierwszym przykładem jest narzędzie Hootsiute, dzięki któremu monitorowanie obecności marki w social mediach jest banalnie proste. Pierwsza wersja powstała już w 2008 roku, a nadal doskonale sprawdza się użytkownikom. Zasadniczo narzędzia social media powinny być przejrzyste i dawać dużo możliwości, na przykład zaplanować kolejne działania na wybranych portalach. Koniecznością jest porównywanie raportów o aktywnościach odbiorców zamieszczanych w Internecie treści. Wspomniane narzędzie jest dostępne w języku polskim, co stanowi oczywiście dobrą informację dla użytkowników, którzy nie radzą sobie najlepiej z językami obcymi. Co ciekawe, Hootsiute można pobrać na urządzenia mobilne działające na systemach Android, iOS oraz BlackBerry. Chcąc wykupić pakiet Pro niezbędne jest uiszczenie opłaty w wysokości 8,99$, którą reguluje się co miesiąc. Kolejną propozycją, która doskonale sprawdza się w roli narzędzia social media jest Over Graph, a o jej skuteczności mogą zaświadczyć znane marki. Przeszkodą nie jest nawet brak polskiej wersji językowej, ponieważ obsługa jest na tyle intuicyjna, że każdy sobie poradzi. Narzędzi jest kompatybilne z najpopularniejszymi serwisami – Facebookiem, Instagramem, Twitterem, Youtube. Największą zaletą jest zdecydowanie możliwość całkowicie darmowego korzystania z Over Graph.

Platformy ułatwiające zarządzanie social mediami

Narzędzia social media powstają w różnych krajach, platforma Sprout Social powstała na przykład w Stanach Zjednoczonych. Korzysta z niej między innymi Nokia, Dove oraz UPS, analizie poddaje się konta utworzone na Facebooku, Twitterze oraz Google. Wszystkie nowe dane można przeglądać szybko, biorąc przy tym pod uwagę wszelkie aktualizacje. Planowanie postów jest równie pomocne, a statystyki precyzują jakie wyniki osiągają konkretne działania. Możliwość pobierania narzędzia na telefony jest niezbędną zaletą, nie każdy bowiem ma czas na uruchamianie komputerów stacjonarnych. Wiele użytkowników stawia ponadto na Buffer, który często porównywany jest do Hootsiute, w wersji darmowej można korzystać na jednym z kont zakładanych na najbardziej popularnych serwisach społecznościowych. Chcąc zwiększyć liczbę powiązanych kont, wymagane jest wykupienie płatnej opcji, istnieje również pakier Premium, który nie nakłada żadnych ograniczeń w korzystaniu z dodatkowych opcji. Dzięki dokładnemu planowaniu postów, zwiększa się ilość reakcji na nie, zaangażowanie ze strony odbiorców rośnie proporcjonalnie do wdrożonych rozwiązań. Nowością wśród narzędzi social media jest Wisetrends, który wymaga jeszcze kilku poprawek, ale już teraz ma dość dużo zalet, warto zatem z nich skorzystać, na przykład z raportów o stanie stron w social mediach.

Podobne artykuły