Jak wygląda profesjonalny webinar?

Jak wygląda profesjonalny webinar?

Webinar jest wykładem i rodzajem seminarium, które prowadzone jest w Internecie. Prowadzący mówi, opowiada, tłumaczy i wskazuje istotne rzeczy na ekranie. Z kolei słuchacze mogą pytać i komentować poszczególne kwestie. Mogą też brać udział w webinarze, odpowiadając na pytania osoby prowadzącej.

Jak wygląda profesjonalny webinar?

Poszczególne etapy

Najpierw musimy trafić na webinar, który nas zainteresuje. Profesjonaliści zawsze wcześniej opisują, czego słuchacze mogą się spodziewać po danym webinarze.

Następnie możemy się zapisać na wykład. Wypełniamy stosowny formularz, w którym podajemy przede wszystkim adres mailowy. W stosownym czasie na maila dostaniemy link, który przekieruje nas na webinar.

W niektórych przypadkach musimy zapłacić za uczestnictwo. Do dyspozycji możemy mieć zarówno darmowe, jak i płatne wykłady.

Dzień przed wykładem dostaniemy na maila link do wirtualnego pokoju, w którym odbędzie się webinar. Natomiast w dzień spotkania, o konkretnej porze, musimy kliknąć link i wejść do danego wirtualnego pokoju.

Często webinar trwa godzinę lub dwie. W tym czasie możemy się wiele nauczyć od wykładowcy. Bardzo ważną zaletą jest to, że wcale nie musimy wychodzić z domu, by uczestniczyć w zajęciach. Nasz komputer musi mieć głośnik. Jeżeli chcemy jeszcze lepiej słyszeć, możemy założyć słuchawki.

Jak wygląda profesjonalny webinar?

Wskazówki dla osoby prowadzącej webinar

Postaraj się nawiązać bezpośredni kontakt z grupą docelową. Pozwól uczestnikom zadawać pytania. Sam też pytaj i proś o odpowiedzi. Dzięki interakcji lepiej poznajesz swoją grupę docelową.

Seminarium internetowe daje możliwość nawiązania kontaktu z uczestnikami również po zakończeniu transmisji. Każde webinarium może być później oglądane. Dzięki temu możesz zwiększyć zasięg i przekazać wiadomość większej grupie osób. Dlatego pamiętaj o tym, aby zoptymalizować seminarium pod kątem wyszukiwarek (SEO).

Docieraj do swoich odbiorców i postaraj się o informacje zwrotne. Poproś uczestników seminarium o wypełnienie ankiet. Postaraj się wykorzystać na zajęciach dużo elementów interaktywnych. Możesz zachęcać do dyskusji i motywować do działania, pokazywać slajdy i filmy video.

 

Podobne artykuły