Sposób na chroniczne relacje marketingowe

Sposób na chroniczne relacje marketingowe

Każda relacja biznesowa powinna być pielęgnowana przez przedsiębiorców. Pierwszorzędne jest dbanie o nią, by w sposób przyjazny i harmonijny się rozwijała niezależnie od sektora czy to B2B czy B2C. Chyba każdemu przedsiębiorcy leży na sercu utrzymywanie właściwych stosunków z klientem jak i z innymi przedsiębiorcami. Każda z tych grup wymaga zastosowania innych środków, na wzgląd na ich wartości.

Komunikacja z sektorem B2B

Kwestiami nadrzędnymi w tym sektorze są profity majątkowe, dogodny terminarz płatności oraz okres wykonywania zamówienia oraz usług. Konieczne jest, aby przedsiębiorca, agent oraz sprzedawca działali w płynny sposób, tak, by nie musieli obawiać się o swoją pozycję na rynku. W tym transferze działań bardzo ważne jest zaufanie każdej z tych osób, wymaga to wiele pracy, by ta relacja płynnie się rozwijała. Zobowiązuje to wzięcia odpowiedzialności za każdy wykonywany etap. Nie można pominąć meetingów biznesowych, które stanowią podstawę do tworzenia długodystansowych relacji.

Sposób na chroniczne relacje marketingowe

Relacja w sektorze B2C

W sektorze B2C najważniejszą rolę odgrywają przyjazne emocje i  konotacje z daną marką, interesujące i opłacalne promocje lub darmowe podarki. Współcześnie miejsc, w których wyszukuje się dobrych okazji nie brakuje. Są to najczęściej aplikacje, platformy czy programy lojalnościowe. Przedsiębiorcy muszą pamiętać, że dbanie o swego klienta jest obowiązkowe, gdyż tracąc go musi pozyskać nową klientelę, co wiąże się ze znacznie większymi kosztami. Tworzenie relacji opartej na zaufaniu jest gwarancją sukcesu danej marki. Aby tą relację stworzyć trzeba przede wszystkim poznać swoich konsumentów i ich potrzeby.

Elementy istotne dla obu sektorów

Zarówno w sektorze B2B jak i B2C ważnym elementem jest jakość komunikacji. Musi być oparta na zrozumieniu i otwartości, nie tylko ze strony przedsiębiorcy. Każda ze stron powinna być równie zaangażowana, co pozytywnie wpłynie na wzajemną współpracę. Komunikacja ta winna wykazywać się sympatią i empatią. Rzeczą oczywistą jest, że tworzenie tej relacji jest bardzo czaso i energochłonne, jednak dobro jakie z niej płynie, pokazuje, że warto o nią zabiegać i ją rozwijać.

 

 

 

Podobne artykuły