Jakie prawa przysługują nam w przypadku odwołanego lotu?

Jakie prawa przysługują nam w przypadku odwołanego lotu?

Szacuje się, ze bardzo wiele osób nie zna przysługujących im praw związanych z odwołanym lub opóźnionym lotem. Z tego powodu każdego roku w ramach rekompensaty nie zostaje wypłacona kwota opiewająca na ok 5 mld EUR. Pieniądze te zamiast trafić do pasażerów zostają na kontach linii lotniczych. Jeżeli więc w ostatnim czasie spotkała nas sytuacja, że nasz lot został odwołany bądź opóźniony warto zapoznać się z i informacjami dotyczącymi odszkodowania przysługującego za opóźniony i odwołany lot.

Podstawowe informacje dotyczące rekompensaty za odwołany lot.

                Odszkodowanie za odwołany lot należy się nam wówczas, gdy lot nie odbył się z bezpośredniej winy przewoźnika, a pasażer nie został o tym poinformowany w terminie dłuższym niż 14 dni przed planowanym odlotem. Jeżeli o takiej okoliczności pasażer został poinformowany w terminie od 7 do 14 dni przed wyjazdem, wówczas przewoźnik, aby nie wypłacać rekompensaty musi zagwarantować lot, który odbędzie się w czasie nie dłuższym niż 2 godziny przed zamierzonym lotem i na skutek, którego pasażer dotrze do lotniska docelowego z maksymalnym opóźnieniem wynoszącym 4 godziny. W sytuacji, gdy o odwołanym locie klient poinformowany zostaje w czasie krótszym niż 7 dni, przewoźnik jest w obowiązku zapewnić wylot maksymalnie na godzinę wcześniej. Dotrzeć do lotniska docelowego pasażer powinien wtedy najwyżej z 2 godzinowym opóźnieniem, w przeciwnym razie ma prawo do wnioskowania o wypłatę rekompensaty.

Jakie prawa przysługują nam w przypadku odwołanego lotu?

Wysokość odszkodowania, które zostanie wypłacone za odwołany lot zależy przede wszystkim od długości lot, im dłuższa trasa tym wyższą rekompensatę można otrzymać. Wiele osób podróżuje służbowo, dlatego warto zaznaczyć, że nawet w przypadku, kiedy za bilet zapłacił pracodawca, a lot został odwołany, to odszkodowanie i tak należy się pasażerowi, który miał odbyć podróż.

Skorzystanie z pomocy firmy pośredniczącej, czyli prosty i skuteczny sposób na uzyskanie odszkodowania za odwołany lot.

                Wielu pasażerów nie występuje o odszkodowanie za odwołany lot, ponieważ nie do końca zna aktualne przepisy prawa i obawia się, że będzie wiązało się to dla nich z byt wysokimi kosztami i zbyt dużym stresem. W przypadku starań o rekompensatę doskonałym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług firmy, która specjalizuje się w tego rodzaju działalności (np. firma Delayfix.com), ponieważ wówczas klient zyskuje pomoc doświadczonych prawników, którzy odwołując się do odpowiedniego orzecznictwa są w stanie skutecznie pomóc w otrzymaniu należnej rekompensaty. Co ważne zgłoszenie sprawy do takiej firmy jest naprawdę bardzo proste, wystarczy jedynie wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej bądź skontaktować się telefonicznie lub mailowo. Warto rozważyć skorzystanie z takiej możliwości, ponieważ wówczas pasażer, którego lot został odwołany nie ponosi żadnego ryzyka utraty pieniędzy, a zyskuje możliwość otrzymania należnego odszkodowania. Firmy pośredniczące pobierają należną im prowizję wyłącznie po wygraniu sprawy w procesie sądowym.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Delayfix.com

Podobne artykuły