Remarketing pozwala dotrzeć do użytkowników, którzy opuścili witrynę bez konwersji. Wykorzystuje technologie, takie jak tagi marketingowe i piksele śledzące do dostarczania wysoce spersonalizowanych reklam osobom, które już odwiedziły Twoją stronę lub landing page, ale nie dokonały jeszcze konwersji. Obecnie najpopularniejszym narzędziem remarketingowym jest Google Ads.
Ta forma marketingu pomaga kierować działaniami sprzedażowymi na stronach internetowych, promować świadomość marki wśród zaangażowanych odbiorców, a ostatecznie zwiększyć ROI.
Dlaczego warto z niego skorzystać?
Zwiększa widoczność i świadomość marki. Remarketing to świetny sposób na reklamowanie swoich produktów i usług osobom, które już znają Twoją firmę. Istnieje mnóstwo powodów, dla których ludzie nie dokonują konwersji podczas pierwszej wizyty:
- Są zajęci czymś innym.
- Chcą zrobić więcej badań.
- Nie są do końca przekonani, że potrzebują Twoich usług,
- Nie znaleźli rozwiązania, którego szukali.
- Zadzwonił telefon albo pies chciał wyjść na spacer.
Standardowy remarketing
Standardowy remarketingowy: polega na wyświetlaniu reklam displayowych użytkownikom, którzy wylądowali na Twojej stronie, a następnie opuścili ją, gdy wchodzą na różne witryny należące do sieci reklamowej Google i platformy społecznościowe, takie jak Facebook. Jest również skierowany do osób korzystających z wyszukiwarek (np. Google) w celu wyszukiwania haseł związanych z oferowanymi przez Ciebie produktami lub usługami.
Dynamiczny remarketing
Polega na wyświetlaniu reklam dostosowanych specjalnie dla użytkowników, w zależności od tego, w jaki sposób przeglądali stronę. Dynamiczne reklamy remarketingowe w witrynie e-commerce mogą zawierać te rzeczy, które użytkownik umieścił w porzuconym koszyku. To zwiększa prawdopodobieństwo, że kliknie reklamę, gdy ponownie zobaczyć ten towar.
Jeśli osoba spędziła trochę czasu na stronie z cenami, a następnie opuścił witrynę, reklama może przypominać o zniżce lub bezpłatnej wersji próbnej.
Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce
Są oferowane przez Google Ads, który pozwala dostosować kampanie reklam w wyszukiwarce dla użytkowników, którzy kiedyś odwiedzili Twoją stronę. Sieć pozwala dostosować stawki i reklamy do odwiedzających.
Tego typu reklamy możesz zastosować w przypadku osób, które opuściły Twoją witrynę, a teraz szukają podobnych rozwiązań w wyszukiwarce Google.
Remarketing video
Taki remarketing polega na wyświetlaniu reklam użytkownikom, które oglądały Twoje firmy. Możesz ustawić reklamy w YouTube na początku lub pomiędzy filmami, które oglądają potencjalni klienci. Upewnij się, że nie będą mieć możliwości jej pominięcia. Jeśli chcesz, umieść reklamę po prawej stronie, tam, gdzie znajdują się sugerowane filmy.
Remarketing e-mail
Obejmuje dwie techniki:
- Wyświetlanie remarketingowych reklam displayowych w różnych witrynach użytkownikom, którzy otworzą od Ciebie wiadomość e-mail.
- Docieranie do użytkowników, którzy opuścili Twoją witrynę, bez dokonywania zakupu, dzięki ukierunkowanym e-mailom zachęcającym do ponownego odwiedzania strony.