SMS marketing – co warto o nim wiedzieć?

/

SMS-y od ponad 20 lat cieszą się niesłabnącą popularnością. Wykorzystywane są do komunikacji zarówno przez ludzi młodych, jak i starszych. Zastosowanie komunikacyjne to jednak nie jedyna funkcja, jaką mogą dziś spełniać krótkie wiadomości tekstowe. Od kilku lat SMS-y są bowiem także jednym z najchętniej wykorzystywanych i najskuteczniejszych narzędzi marketingowych.

Co warto wiedzieć o SMS marketingu i jakie narzędzie do masowej wysyłki wiadomości tekstowych wybrać?

SMS marketing i jego wysoka skuteczność

Marketing SMS jest obecnie uznawany za jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych. Wynika to ze specyfiki tego kanału komunikacji. Dziś każdy praktycznie człowiek posiada bowiem telefon komórkowy, który pozwala mu na wysyłanie oraz odbieranie SMS-ów. Telefon zawsze nosimy przy sobie, co pozwala na odczytanie otrzymanej wiadomości tekstowej już w chwili jej dostarczenia na urządzenie.

Wszystko to sprawia, że SMS marketing jest znacznie skuteczniejszy od popularnego w ostatnich latach e-mail marketingu. Tak jak pocztę elektroniczną sprawdzamy bowiem zaledwie kilka razy dziennie, tak SMS-y otwieramy praktycznie od razu po ich otrzymaniu. Firmy korzystające z SMS marketingu mają więc znacznie większe szanse na dotarcie do klientów ze swoimi działaniami marketingowymi oraz wywołanie w nich określonej, pożądanej reakcji, którą najczęściej jest zakup promowanego produktu bądź usługi.

Jak powinien wyglądać skuteczny SMS marketing?

SMS marketing jest realizowany w oparciu o specjalne platformy służące do masowej wysyłki SMS-ów reklamowych. Skuteczne i bardzo proste w obsłudze rozwiązania w tym zakresie oferuje Apifonica. Aby realizować masową wysyłkę SMS-ów każda firma musi jednak dysponować bazą danych swoich klientów wraz z ich numerami telefonów. Warto więc zadbać o jej gromadzenie już na samym początku swojej działalności oraz jej stałe powiększanie. Im większą bazą danych dysponujemy, tym większe szanse na skuteczną kampanię reklamową.

SMS API w Apifonica pozwala na połączenie platformy z posiadaną bazą danych oraz realizowanie masowej wysyłki krótkich wiadomości tekstowych. Każda wiadomość może zostać dowolnie spersonalizowana, co pozwala na jej dostosowanie do określonej grupy docelowej, do której skierowana jest konkretna kampania. W wiadomościach wysyłanych do klientów warto zwracać się bezpośrednio po imieniu, co pozwala znacznie zmniejszyć dystans między odbiorcą wiadomości, a jej nadawcą oraz wywołuje w klientach pozytywne emocje.

Ogromne znaczenie ma także godzina wysyłania wiadomości reklamowych. Z uwagi na fakt, że SMS-y docierają do klienta w ułamku sekundy po ich wysłaniu, najkorzystniej wysyłać je w godzinach między 9 a 21 w dni powszednie. SMS API w Apifonica pozwala na wcześniejsze przygotowanie treści wiadomości oraz ustawienie godziny oraz dnia, w którym zostaną one automatycznie wysłane. Statystyki oraz dodatkowe narzędzia dostępne na platformie pozwalają z kolei na bieżąco śledzić skuteczność realizowanej kampanii oraz ocenić reakcje odbiorców.

Partnerem artykułu jest Apifonica - więcej na Apifonica.com.